FAQ

FAQ – Vanliga frågor

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi accepterar de vanligaste betalningsmetoderna såsom Visa, Mastercard, Amex och Klarna.

Hur gör jag om jag vill returnera en produkt?
Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Om du vill returnera en produkt, kontakta oss på alexandcompanyse@gmail.com inom 14 dagar efter mottagandet för att få instruktioner om returprocessen.

Skickar ni produkter från Sverige eller utlandet?
Vi skickar våra produkter direkt från våra leverantörer inom och utanför EU. Vad som avgör var produkten skickas ifrån beror på produkt och lagerstatus hos leverantör.

Är mina personuppgifter säkra hos er?
Ja, vi tar din integritet på största allvar och följer alla gällande lagar för dataskydd (GDPR). Dina uppgifter används endast för att hantera din beställning.

Måste jag betala tull eller moms på min beställning?
I de flesta fall skickas paketet så att du som kund inte behöver betala tull eller moms vid leverans. Dock kan Tullverket ibland granska en försändelse, och då kan moms eller hanteringsavgift tillkomma. Detta händer väldigt sällan, men det kan förekomma.

Vad händer om jag får en tullavgift eller moms?
Om Tullverket kräver moms eller tullavgift betalas detta direkt till transportören (t.ex. Postnord) när paketet levereras. Det är alltså en avgift från myndigheterna, inte från oss. Vid frågor eller problem är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst så tittar vi närmare på ditt ärende.

Hur lång tid tar leveransen?
Leveranstiden varierar beroende på produkt och leveransadress, men normalt tar det mellan 7-15 arbetsdagar. Vi gör vårt bästa för att du ska få din beställning så snabbt som möjligt.